Brižljivo priređena, iscrpno dokumentirana i vrhunski opremljena monografija predstavlja dugu i plodnu karijeru hrvatskoga kipara Josipa Poljana, dugo- godišnjega profesora i dekana Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Poljanov umjetnički rad bitno su odredila dva njegova izbora: materijal i figurativnost. Kamenu i drvu, koje se umjetnički oblikuje tesanjem, dakle oduzimanjem, Poljan je pretpostavio glinu i foliju, koje mu omogućuju brzo, gipko i žustro modeliranje, improvizaciju i reinterpretaciju. Poljanov tradicionalan, konvencionalan figurativni motiv izveden je ekspresivnom modelacijom, u potrazi za odgovorom na njemu važno pitanje: kako kompetentno izvesti duhovno relevantno djelo? Naime, čovjek i njegova duhovnost izvor su i cilj Poljanove skulpture. Unutar toga, sloboda dopušta sve varijacije: i sakralno i profano; i smjerno i senzualno. Istraživalačko i tradicionalno; portret i spomenik. Marija pod križem i dama poslije kupanja u Poljanovu kiparstvu nisu tvrda sučeljavanja i opreke, nego dijalog različitih manifestacija Života. Dijalog dinamičan, žustar i treperav. Formalno egzaktan, a poetski egzekutiran, prepoznatljiv jezik Josipa Poljana svrstava ga u red onih kipara koji su svladali abecedu prije pjevanja.
Monografija sadrži fotografije u bojama svih Poljanovih skulptura (kao i popis onih koje su nestale ili stradale u Domovinskome ratu), što omogućuje upoznavanje brojnih djela njegove javne plastike postavljenih širom Hrvatske i Bosne i Hercegovine.